woensdag 27 juni 2018

iTunes en Breakfast at Tiffany's


Na onze wandeling van gisteren doen we vandaag maar weer eens een dagje rustig aan. Bovendien is Paul pas heel laat uit bed. Zelf denkt hij zo rond kwart over negen maar in werkelijkheid is het al 11 uur. Ik heb ondertussen geprobeerd de oude iPad weer aan de praat te krijgen maar dat wil nog niet zo lukken. Met de originele iPad oplader en originele kabel die ik van huis meegenomen heb lukt het nu wel om het kreng opgeladen te krijgen maar vervolgens blijft het apparaat zeuren dat er geactiveerd moet worden en als ik dat probeer te doen via de hotspot die ik van de telefoon heb gemaakt dan krijg ik na een paar minuten steeds de boodschap dat de activatieserver niet gevonden kan worden.  Even zoeken op Google wijst uit dat ik daar niet de enige in ben en dat anderen hier ook al maanden last van hebben. Die activatieserver voor de iPad 2 lijk dus permanent uit de lucht. Enige andere optie is activatie via iTunes en dat staat zowel op de oude laptop die hier ligt als de kleine laptop die ik bij me heb niet op het systeem. Bijna 500 Mb downloaden via de mobiele data is geen optie, dus gaan we vanmiddag maar even naar Bar La Terrazza, ons favoriete café met gratis WiFI in Peccioli. 

Paul moet nog de laatste tentamens corrigeren. De eerste ronde hebben we gehad maar er zijn nog te veel onvoldoendes en ik heb de indruk dat hij wel heel erg streng is dus moet er hier en daar wat opnieuw nagekeken worden en komen er voor sommige vragen punten bij. Zou wel fijn zijn als deze klus helemaal afgerond is want dan hebben we echt vakantie.

‘S middags gaan we even water halen in Peccioli en gaan we lang bij Lori, onze Italiaanse kapster. Paul hoeft niet want die is onlangs nog in Nederland naar de kapper geweest maar mijn haar is dringend aan een knipbeurt toe. De laatste keer was toen we hier met de Pasen in Toscane waren en toen heb ik het wat langer gelaten omdat ik anders welke 2 weken naar de kapper moet. Nu kies ik voor een kort zomer kopje. Paul gaat ondertussen even boodschappen doen want hij heeft mij voor vanavond spaghetti alle vongole beloofd.

Terwijl Lori mijn haar knipt wordt er gebeld. De man van het gasbedrijf. Lori vertelt me dat ze al 3 keer een afspraak heeft gemaakt. Afgelopen maandag zou er iemand langs komen en heeft ze op haar vrije dag de hele dag zitten wachten zonder dat er iemand is geweest. Vervolgens heeft ze voor volgende week een nieuwe afspraak gemaakt en nu belt de monteur ineens op dat hij voor de deur staat en dat er niemand is. Ja geen wonder, want de afspraak was voor maandag. Dit soort zaken zijn overal het zelfde maar hier in Italië nog een tandje erger. Afijn, nadat ik geknipt ben gaat Lori er snel vandoor terwijl ik maar zit te wachten in de stoel. Haar dochter Benedetta moet eerst nog even de klant afronden waar ze mee bezig is en dan eerst nog even de donkere uitgroei van een andere klant verven. Als ze net mijn haar wil gaan föhnen, ondertussen is mijn korte kopje eigenlijk al droog maar natuurlijk drogen doen ze hier niet aan, komt Lori weer terug. Ze gaat met de borstels, spray en lotions aan de gang en hier en daar moet nog iets extra in model geknipt worden.

Ondertussen is Paul terug met de boodschappen en hij is helemaal enthousiast want volgens hem heeft Lori me hetzelfde model geknipt als Audrey Hepburn in Breakfast at Tiffany’s. Het zit in ieder geval een heel stuk lekkerder, zo’n kort kopje met warm weer en lekker praktisch als we straks gaan zwemmen, hoewel onderwater natuurlijk vandaag geen optie is, want mijn haar is niet voor niets in model geföhnd.



We gaan nog even voor een lekkere dolce en cappuccino naar Nonna Ferretti en dan is het toch echt tijd voor de eerste plons in het zwembad voor deze vakantie. Gelukkig blijkt mijn water hammock nog heel, dus dobber ik heerlijk op het water. Paul vindt in de opslagruimte nog een groen luchtbedje, dus als twee drijvende eilandjes bewegen we ons langzaam voort op het water.
La vita e bella quando la piscina e pulita.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten