maandag 3 november 2014

No Service

We doen lekker rustig aan, het zonnetje schijnt nog steeds dus zitten we 's ochtends lekker met onze snuit in de zon op het terrasje. Mijn gezicht begint zelfs al wat roodbruin te worden.
Vanmorgen hebben we zo waar weer eens een ontbijt op met heerlijk Toscaans brood en enorme plakken mortadella, gehaald bij Marco. Een mens kan per slot van rekening niet alleen op brood leven. Marco weet dat als geen ander, want hij noemt zijn winkel niet voor niets Non Solo Pane (niet bij brood alleen).

Tegen half 3 verdwijnt de zon achter de boom, dan koelt het ook snel af. We drinken in de keuken even een drankje met wat prosciutto erbij en dan gaan we richting de schoenenwinkel in Ponsacco.
Vorige keer heb ik daar mooie Laura Biagiotti laarzen gekocht maar ik kan nu niet slagen. Vind er niet veel bij zitten.
Bij de Lidl slagen we wel, allemaal potjes met heerlijke antipasti smeerseltjes en luxe sauzen voor de pasta. Heel ander assortiment dan in Nederland. Ze hebben ook gevulde gnocchi, die nemen we mee om komende week uit te proberen. Er staat ondertussen al een aardig doosje klaar met potjes die straks met de auto naar Nederland vervoerd moeten worden: truffelpasta's, sausen, truffelolie, flessen van 5 liter olijfolie, kortom alles wat Ryanair altijd uit mijn handbagage censureert.

Eén van de dingen die met de auto meegaan is olijfolie


In Pontedera gaan we langs de Vodafone want de Italiaanse sim kaarten voor de iPad doen het al dagen niet en zeggen steeds no service. Blijkt dat ze meer dan een jaar niet opgeladen zijn, hetgeen klopt want omdat het opladen zo lastig ging heeft Paul er een flink bedrag per kaart op laten zetten toen we vorig jaar in Venetië waren. De laatste kaart heb ik één jaar en 7 dagen geleden nog opgewaardeerd blijkt als ik het thuis nog eens nakijk. Nu zijn ze dus echter direct definitief vervallen omdat je minimaal 1x per jaar moet opladen. Volgens de medewerkers in de winkel is het ook niet mogelijk om alsnog op te waarderen en dan te reactiveren. Er zit niets anders op dan een nieuw kaartje te kopen. Ik plan maar direct tot 2025 oplaad momenten in mijn elektronische agenda.

Voor de Vodafone heb ik maar één gedachte over: ik vind het "No Service".

Geen opmerkingen:

Een reactie posten